Sunday, February 23, 2014

අප රටේ රකිනුයේ ජාතිකත්වයද? නැතහොත් ජාතිවාදයද? වෙනස ?????



 

අප රටේ  රකිනුයේ ජාතිකත්වයද? නැතහොත් ජාතිවාදයද?   

වෙනස ????? 


සිංහලෙන් ජාතිය  යනු එක් අර්ථයකි ඉන්ගිරියෙන්  "නේෂන්යනු තවත් අර්ථයකි. ජාත නොහොත් උපන් භූමියට (තමන් උපන් භුමියේ අහසට හා පොළොවට) අනුව තම ජිවන රටාව සකස් කරගත් මිනිස් කණ්ඩායමට සිංහලෙන්  ර්‍"ජාතියයයි කියනු ලැබේ. ඒ වෙනුවට එක් භුමි ප්‍රදේශයක් , එක් භාෂාවක්, එක් ආගමක් , එක් පාලනයක් එක් සංස්කෘතික පැවැත්මක් ඇති මිනිස් කණ්ඩායමක්  ර්‍"නේෂන්ලෙස ඉංගිසි බසින් හැඳින්වේ.
යුරෝපයේ  ර්‍"නේෂන් " ඇති වුයේ කාර්මික විප්ලවයෙන් (1832) පසුවය. ඉන් පෙර පැවතියේ ආගමික රාජ්‍යයකි ග රෝම අධිරාජ්‍යයේ ජස්ටින් අධිරාජයාගේ සමයේදී ක්‍රිස්තියානි රාජ්‍ය ගම වූ පසු රෝම අධි රාජ්‍යයේ යටතේ පවතී මුළු මහත් යුරෝපයම එකම ආගමික රාජ්‍යයක් විය. එකම නීති මාලාවකින් මෙම රටවල් පාලනයවූ අතර රොමයේ පාප් තුමාගේ සක්‍රමේන්තු  ර්‍(චක්‍රලේකන) මගින් කලින් කලට අදාල උපදෙස් ලබා දුනි. රාජ්‍යයක් මෙකල හැඳින්වුයේ (kingdom)යනුවෙනි. කිං(King) එම රාජ්‍යයේ පාලකයා වූ අතර පාප් තුමාගේ අනුමැතියෙන් King ගේ හිසේ ශුද්ධ වූ තෙල් අලේප කර රාජත්වයට පත් කෙරන ලදී. (anointed &  appointed)  වතිකානුවේ පාප් තුමා මිහිපිට සිටි දෙවියන්ගේ නියෝජිතයා ලෙස සැලකුණු නිසා King වරු ඔහුගේ පාලනයට යටත් වුහග යුරෝපයේ මුළු මහත් කාර්මික යුගය මෙසේ ගත වුනි.( සිංහලේ රජතුමා King කෙනෙකු නොවේ. රජතුමා king ලෙස ඉංග්‍රීසින් විසින් වැරදි ලෙස අර්ථ නිරුපනය කර ඇත)

Kindom නැති වීම සහ මනක්කල්පිත දෙවියන් මුදලට පරාජය වීම 

කාර්මික හා  වාණිජ යුගය එලබුන විට මිනිසා විසින් සොයා ගත් කනිජ ලෝහ ඉන්ධන ,වායු ආදිය ඇසුරු කර ඔහු නිපදවූ තාක්ෂණය ඔස්සේ කාර්මික භාණ්ඩ සදා වෙළදාමට යටත් කරන විට ඒ සියල්ල කෙරුනේ මිනිස් මොලෙන් හා මිනිස් දැතෙනිග කර්මිකත්වය සහ වාණිජත්වය  තුල දෙවියන් වහන්සේට හා ආගමට තිබු ආඩිපත්‍යයල ගෞරවය, බිය නැති වී ගියේය. මුදල් නමැති අභිනව පාලකයා හමුවේ දෙවියන් පරාජය විය. එබැවින් කාර්මික විප්ලවයෙන් පසු මිනිසා විසින් ගොඩ නැග්වූ යුරෝපිය සමාජය තුල භාෂාව සංස්කෘතිය ල පාලනය ආදියට අනුව බෙදුණු මිනිස් වර්ගයක් (race)  ඇති වියග මෙම නව රාජ්‍යයන් හැඳින්වුයේ kingdom ලෙස නොවේ. එහි king වරයකු නැතිය. ඒ වෙනුවට මහජනතාව නියෝජනය කෙරන ඔවුන්ගේ කැමැත්තෙන්
(ජ්න්දයෙන්) පත්වුණු නියෝජිත සභා මගින් පාලනය ඇරබුණි. මේවා ජාතික රාජ්‍ය (nation state) යයි හැඳින්වේ.  (ස්ටේට්) නමැති මෙම අලුත් රාජ්‍යයන් 19 සියවස පුරා ඇති වූ අතර අලුත්ම එක නම් 1920 දී ඇතිවූ  "ජර්මනියනමැති රටය. එම භූගෝලීය ප්‍රදේශය ඉන් පෙර  හැඳින්වූයේ   "ර්‍ප්‍රශියාවනමැති රටක් ලෙසය. 1920දි ප්‍රශියාව යුරෝපා සිතියමින් ඉවත්ව ජර්මනිය නම ඊට ආදේශ විය. සියලු ජර්මන් ගෝත්‍ර මේ තුල එකතු වීම සිදු විය.
කාර්මික විප්ලවය නිසා කම්කරු (නිර්ධන) හා ධනපති (කර්මාන්ත හිමි) යනුවෙන් පන්ති බෙභේදයක් යුරෝපය පුරා ඇති වියග කාල්මාක්ස්ගේ විද්‍යාත්මක සමාජවාදය (මාක්ස්වාදය) ගොඩ නැගී ඇත්තේ මෙම පන්ති දෙක හා ඒ අතර ඇති ගැටුම් පදනම් කර ගනිමිනිග යුරෝපය හා ඇමෙරිකාව පුරා මෙසේ පන්ති වැදගත් වීම නිසා (ජාත භුමිය) මුල් කරගත් ජාතිය නොවැදගත් වී ගර්හාවට ලක් විය. :එහෙත් මෙය ලංකාවට ගැලපෙන්නේ නැත. ලංකාවට ජාතිය වැදගත් , ඊට හේතුව කර්මිකත්වය ලංකාවට නොගැලපෙන බැවිනුත් ලංකාව කෘෂි ආර්ථික රටාව පමණක් ගැලපෙන බැවිනුත් මෙරටට පන්ති බෙහෙදයක් සහ චන්ද ක්‍රමයෙන් පත් කෙරන ලද නියෝජිතයන් අවශ්‍ය නැත. (එහෙන් අපට නොගැලපෙන වාණිජ කාර්මික ආර්ථික ක්‍රමයක් යුරෝපය සහ ඇමරිකාව අප මත බලෙන් පටවා එම බර ඇගෙන් යාමට ණය ආධාර නමැති කෙවිට්ට අපව තැලීමට පෙළීමට පාවිච්චි කරයි) දැන් ජාතිය හදුන්වන්නේ වර්ගය (race) ලෙසට ගර්හිත වචනයකිනි. ලංකාවේ උගතුන් තමන් ලැබූ මිෂනාරි අධ්‍යාපනය නිසා (ර්‍ජාතිය) දක්කිනේ ගර්හිත මිනිස් වර්ගයක් ලෙසය. එබැවින් ලංකාණ්ඩුව මෙම මනසින් යුතුව 1815 දී ඉංග්‍රීසින්ට බාර දුන්  "ර්‍සිංහලේනමැති රට ගැන ලජ්ජා වී එය 1972 දී  ර්‍"ශ්‍රී ලංකාලෙස නම වෙනස් කර  බහවිත කරණට වුහ ( රට නැවත නිසි මගට ගෙන ඒමට නම අපේ ජාතියට ල ජාතිකත්වයට නිසි තැන දීමට නැවත රට  ර්‍"සිංහලේ  වීම ඉතා වැදගත් වේග) සිංහල යයි කීමට ලජ්ජා වූ ඔවුහු  "ශ්‍රී ලංකිකනමැති නව ජාතිකත්වයක් හඳුන්වා දී ඇත. අද අප විසින් භාවිතා කරන ජාතිකත්වය එය බව ඉතාම කණගාටුවෙන් සඳහන් කිරීමට සිදු වී ඇත. එබැවින්  "ර්‍සිංහල " නමැති නියම ජාතිකත්වය ගැන කතා කරනවිට ඔහු ජාතිවාදියකු (Racists)  හා වර්ගවාදියකු ලෙස හංවඩු ගැසීම සුළු ජන කොටස් ,ආණ්ඩුව සහ මාධ්‍යය සැදී පැහැදී ඉතා උවමනාවෙන් ඉෂ්ට සිද්ධ කරනු ලැබේ.
නමුත් කාර්මිකත්වයට යටත් නොවුණු , එනිසාම කම්කරු පන්තියක් සහිත පන්ති සමාජයක් තහවුරු නොවූ එමෙන්ම කෘෂි කාර්මිකත්වය මිස, කාර්මිකත්වය වැදගත් නොවූ ලංකාවට හැමදාමත් ජාතිකත්වය සාමුහික අනන්‍යතාවය වේ.  එය විස්තර වන්නේ ජාත භූමියට අනුකුලව ජිවන රටාව සැකසුනු ජාතිය යනුවෙනි. මෙය සදහටම යථාර්තයක් බවට සාක්ෂි ඇත. අපගේ දේශීය ගොවිතැන් ක්‍රම (ගොඩ හා මඩ) මරා දමා ල විදේශිකයන්ගේ ආහාර හා කෘෂිකර්ම සංවිධානයේ  (FAO)  නියෝග හා උපදෙස්  අප්රිදි 1968 සිට ගොවිතැන නවීකරණය කරන ලදීග මෙයින් ලද ප්‍රතිපලය ඉතාම විනාශකාරී විය. වසර 40 පසු ප්‍රතිපලය වුයේ පොලොව නිසරු වීල වායු ගෝලය දුෂණය වීල අස්වැන්න විෂ වී ල ජලය දුෂණය වීල එම නිපද වූ ආහාර පරිභෝජනයට  ගන්න මිනිසුන් ඉතා දරුණු රෝගීන් වීමය. අද මුළු ලංකාවම ලෙඩ වාට්ටුවක් වී ඇත. මීට වසර 30-40 පෙර අසන්නට නොවූ පිලිකා වැනි රෝග මිනිසුන් අතර අද ඉතාම බහුලය. එමෙන්ම සිංහල වෙදකම ප්‍රතික්ෂේප කර බටහිර වෙදකම රටේ ක්‍රියාත්මක වෙමින්  ඇත. (දැනට ලංකාවේ මිලියන  20  ජතාවක් ජිවත් වන අතර පෙර දවස මිලියන 30 අධික ජනතාවක් ජීවත්ව ඇති අතර ඔවුන් යැපුණේ හෙළ ගොවිකමෙන් හා හෙළ වෙදකමින් වේග මොවුන් ඉතාම  සව්ක්‍යය සම්පන්න ඉතා විශාල  දේහදාරී මිනිසුන් විය* ඊට අමතරව ඉන්දියානු ආයුර්වේද වෙදකමට දේශීය ලේබලයක් අලවා විදේශීය වෙදකම දේශීය වෙදකම කිරීමට උත්සහ දෑරේ. මෙම කිසිම වේදකමකට මෙතෙක් මෙරට ජනතාව මෙම දරුණු රෝග වලින් මුදවා ගැනීමට නොහැකි වී තිබේ. වගාවේ කෘතීම පොහොර, කෘමි හා ජීව නාශක රසායනයන් පොළොවට හා ජලයට මුසුව වැළදෙන  "රජරට වකුගඩු රෝගයඅද ලංකාව වසාගෙන පැතිරේ (මෙම කිසිදු රසායනයක් බහවිතා නොකර මාතලේ  තිලක් කන්දේගම මාහතා අක්කර කිහිපයක භුමි භාගයක් දේශීය ඉපැරණි කෘෂි තාක්ෂනය බාවිතයෙන් ඉතා සාර්ථක ලෙස ගොවි පොලක් පවත්වාගෙන් යන අතර එහි අස්වැන්න මෙම රසායන යොදා ලබා ගන්න අස්ස්වන්න මෙන් දෙගුණයකට වැඩි බව ඔහු පවසයි) වැවු බැඳී රටේ උපන් සිංහල සිස්ටචාරය මෙම රෝග මගින් බිඳ වැටීමට හැකි අවදානම් තත්වයක් උදා වී ඇතග බටහිර වෙදකමින් එය සුව කර  නොහැකි අතරල එය  "හඳුනා නොගත් වකුගඩු රෝගයක්ලෙස නම් කර ඇත. ප්‍රතිකාර කෙසේ වෙතත් හේතුව හෝ නිර්ණය කිරීමට බටහිර වෛද්‍ය කරමයට නොහැකි වී ඇත.

ජාතිකත්වය ගොඩ නැගීමට අප කල යුත්තේ කුමක්ද

එබැවින් තවත් පමා නොවී ජාත භූමියට අනුකුලවන ජිවන රටාව සැකසුනු ආර්ථයෙන් හඳුනා ගන්නා 
'ර්‍ජාතියනමැති සංකල්පයට අප නැවත ආ යුතුය. එවිට ඉතිරි වන්නේ  "සිංහල ජාතියයි  ශ්‍රී ලංකික  ආණ්ඩුවේ  ර්‍ණපාර්ලිමේන්තුවසහ එම පාර්ලිමේන්තුවේ ශ්‍රී ලංකික ජාතිය වහාම අහෝසි විය යුත්තේ තව දුරටත් රට අන්ත්‍රාව කරා ගමන් නොකළ යුතු නිසාය.
ජාතිකත්වය සහ ජාතිවාදය (racism )  වෙනස කුමක්ද කියා හදුනාගැනීමට ලංකාවාසීන් බුධිමත් විය යුතුය ග ඉංග්‍රීසින්ට පෙර මෙරට වුයේ හෙළයන්ය.  "ර්‍සිංහල බෞද්ධයනු හැඳින්වීමක් මිස ජාතියක් නොවේ. සිංහල මිනිසුන් වරප්‍රසාද දී ක්‍රිස්තියානියට හරවා ගැනීමෙන් පසු පමණක්  ර්‍"සිංහල බෞද්ධනමැති හැඳින්වීම ඇති වියග එනම් පෙර සිංහල බෞද්ධ කියා හැඳින්වීමට බෙදීමක් නොවූ බැවින් හැමෝම හෙළයන් වුහ. බුධාගමද හෙළයන්ගේ සංස්කෘතියේ කාටසක් විය. එම සංස්කෘතිය පර දේෂක්කාර ආක්‍රමනවලින්  බෙදීම් වලට ලක් කෙරන ලදී.   අප පිළිගෙන ඇති පරිදි ඉර හද පවතින තුරු අපගේ ජාතිකත්වය  ර්‍"සිංහලපවතිනු ඇත. කිමදයත් සිංහල ජාතිය හසුරවනේ ඉර හද යන ස්භාව ධර්මය මගිනිගඊට හේතුව  අදටත් ඉර හද පැවතීමය.
හෙළයන් අතර නෑ යකුන් "නෑ යකුන්න් යනු දත් විල්ලිසගත් මිනි මස් කන යක්කු නොවේ මෙය අපේ හෙළ යක්ෂ ගෝත්‍ර මිනිසුන්  වේ" පිදීමේ චාරිත්‍ර  පෙර කල් සිටම පැවතුනිල. "දේවයෝසහ  ර්‍"දෙවියෝයනු කොටස් දෙකකි. මෙය අද පටලවාගෙන හැමෝම දෙවියන් ලෙස සලකතිල දේවයෝ යනු අපේ හෙළ මුතුන් මිත්තන් වේ. හෙලයෝ දේව වන්දනාවේ යෙදුනහ. දෙවියෝ යනු හින්දු සහ අනෙක් අය විසින් මනකකල්පිත ලෙස මවාගෙන අදහන කොට්ටාශයක් වේග කොතෙකුත් දේව ආගම ආවත් හෙළයා එය නොපිලිගතේ ඔවුන් ඉර හද පොලොව යන ස්වභාව ධර්මය සමග ජීවත්වූ බුධිමත් කොටසක් වූ බැවිනි. එහෙත් බුද්ධියේ දහමල නොහොත් බුද්ධ දර්ශනය හෙළය පිලි ගනු ලැබුවේ එය ස්වභාව ධර්මය පරම සත්‍ය වන බැවිනිගමෙම බුද්ධියේ  දහම හෙළයා පිළිගත් නිසා එය හෙලයාගේ සංස්කෘතියේ කොටසක් බවට පත් විය.  ර්‍"දේවයෝ"  නොහොත් නෑ යකුන් වන්දනාව බුදු දර්ශනය විසින් ප්‍රතික්ෂේප නොකරන ලදීල අදටත් අපි මල ගිය අපේ නෑදෑයෝන්ට පින් කර පින් අනුමෝදම් කරති.  මෙය නෑ යකුන් වන්දනාව වේ. අපි අදටත් පින් කර දෙවියන්ට පින් අනුමෝදම් කරන්න එබැවිනි. හින්දු අභාෂයෙන් ආ මනක්කල්පිත දෙවිවරු සහ අපේ යක් පරපුරේ දේවයෝ අද සියල්ල දෙවියන් බවට පත්ව කිසිදු තේරුමක් නොදැන අප අද හැමෝම අදහතිල කතරගම දෙවියන් අපේ හෙළයකිල එහෙන් සුද්දෝ එම දේවාලය අපෙන් උදුරා හින්දුන්ට දෙන ලදීල ඊස්වර  දෙවියෝ අපේ හෙළ දේවයකිල එහෙත් අද හින්දුන්ගේ ශිව දෙවියන් බවට පත්ව ඇත. (මෙම දේවයෝ සහ දෙවියෝ පිළිබඳව විස්තර ඉදිරි ලිපියකින් බලපොරෝතුවන්න) මේ සියල්ල නිවැරදිව හඳුනාගෙන වැරදි නිවැරදි කිරීමට කාලය දැන් එලබ ඇත.
එබැවින් සිංහල ජාතියේ සටන  "ජාතිකත්වයබේරා ගැනීමට මිස ජන වර්ග අතර වාදයක්( rasisum - ජාතිවාදය) නොවිය යුතුය. මේ බව අපෙගේ ජාතිකත්ව  සටනේ සිටින වූ සියල්ලම හොඳින් අවබෝධ කර ගත යුතු වේග ජාතිකත්වය බේරාගැනීමේ සටන ජාතිවාදය ලෙස අර්ථ නිරුපනය කරනත් එයට විශාල ප්‍රසිදියක් ලබා දිමටත් අන්තවාදී කොටස් සැදී පැහැදී සිටිතිල එබැවින් අපි ජාතිකත්ව සටන නිසි ලෙස අර්ථ නිරුපනය කිරිමටත් ඒ අනුව ක්‍රියාත්මක විමටත් තරයේ වග බල ගත යුතුය.
යමෙක් මම මුස්ලිම්ල දෙමලල හෝ ක්‍රිස්තියානි හෝ වෙනම ආගමකින් සංස්කෘතික කණ්ඩායමක් ලෙස තමන්ව මෙරටේ හඳුන්වයිද ඔවුන්ට මේ රටේ සම්පත් පරිබෝහ්ජනයට කිසිදු අයිතියක් නොමැත. කිමද යත් ඔවුන් මේ රටේ ජාතිකත්වය පිලි නොගනන බැවින් ඔවුන් මෙරට ජාතිය නොවේල එසේනම් ඔවුන් විදේශිකයන් වේග මෙරට ඉර හද පොලව අනුව සැකසුන (ස්වාභාවික) ජාතිකත්වය පිලි ගත නොහැකිනම්. ඔවුන් මෙරට රැඳී නොසිට තමන් අයත් ජාතිකත්වය සහිත රටවලට වහා පිට මන් විය  යුතුය. එසේ නොවේනම් සෙනරත් රජ දවස මෙන් ඔවුන් මේ රටේ ජාතිකත්වයට (ජාතියටල සංස්කෘතියටල සිස්ටාචාරය) අනුගතවී සිංහලයන් බවට පත් විය යුතුය.

ඉදිරිපත් කිරීම - ආචාර්ය සුරිය ගුණසේකර
                                හෙළ ගුප්ත ඖෂධ වේදී - ආර්. නන්දන

No comments:

Post a Comment